Listing 1 - 10 of 50 << page
of 5
>>
Sort by

Book
Symmetry : art and science
Authors: ---
Year: 2002 Publisher: Brussel St. Lucas

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Mathematics --- Art --- Architecture --- wiskunde


Book
De oorsprong van het kunstwerk
Authors: --- --- ---
ISBN: 905352794X Year: 2002 Publisher: Antwerpen Boom uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Basic design : the dynamics of visual form
Author:
ISBN: 0713652411 Year: 2002 Publisher: London A & C Black

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Periodical
Nineteenth-century art worldwide
Author:
ISSN: 15431002 Year: 2002 Publisher: College Park, Md Association of Historians of Nineteenth-Century Art

Poetics in architecture
Author:
ISBN: 0470843241 Year: 2002 Publisher: London Wiley

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The semiotics of theatre and drama
Author:
ISBN: 9780415280181 Year: 2002 Publisher: London Routledge

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

A good book : John Körmeling.
Authors: --- --- ---
ISBN: 0921381220 Year: 2002 Publisher: Winnipeg Plug In Editions

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Kunst um Bau : die Projekte des Bundes in Berlin
Authors: ---
ISBN: 3803006244 Year: 2002 Publisher: Tübingen Berlin Wasmuth

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Conceptuele kunst
Author:
ISBN: 9068682261 Year: 2002 Publisher: Bussum : Thoth,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De controverse die ontstond rond het kunstwerk Equivalent VIII van Carl Andre, gemaakt van 120 chamottestenen, toont al aan dat niet iedereen dergelijke werken als kunst beschouwde. De auteur van dit boek legt uit waarom de stenen wel degelijk als kunst moeten worden gezien, en tevens waarom het een van de interessantste beeldhouwwerken van de jaren zestig is. Aan dit soort kunstwerken heeft men de term minimalisme toegekend, hoewel de betrokken kunstenaars zichzelf nooit als één groep hebben beschouwd. Toch zijn er wel degeljjk overeenkomsten : hun werken zijn alle abstract, driedimensionaal, modulair en geometrisch. De opzet werd vooraf bedacht, en de uitvoering was doorgaans industrieel te noemen. Deze kenmerken worden in dit boek verder besproken, waarbij het werk van de kunstenaars Carl Andre, Dan Flavin, Donald Judd, Sol LeWitt en Robert Morris centraal staat. Wat zijn de verschillen in hun manier van werken geweest, en welke richting zijn ze ingeslagen? Ook de verschillende interpretaties en vormen van kunstkritiek die het minimalisme tot onderwerp hadden, komen aan bod. Tot slot wordt duidelijk dat het minimalisme niet alleen de toenmalige kunst ingrijpend veranderde, maar ook de huidige generatie nog steeds beïnvloedt.

Listing 1 - 10 of 50 << page
of 5
>>
Sort by